ZZ.2811.28.2025
Data ogłoszenia
11 lipca 2025
Termin składania
18 lipca 2025 01:00:00
Zaproszenie do złożenia oferty na zakup usługi przeprowadzenia szkolenia z zakresu "Zastosowania przymusu bezpośredniego"

ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY
        

Postępowanie dotyczy zakupu usługi przeprowadzenia szkolenia z zakresu „Zastosowania przymusu bezpośredniego” i jest prowadzone w trybie „zapytania ofertowego”.

Szkolenie jest realizowane w związku z uzyskaniem wsparcia finansowego przyznanego na realizację zadań z zakresu kształcenia i podnoszenia kwalifikacji osób wykonujących zawody medyczne zatrudnionych w podmiocie leczniczym, zgodnie z zawartą umową nr W/UMWM-UU/UM/ZD/2184/2025 z Województwem Mazowieckim z siedzibą w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa.

Do realizacji niniejszego postepowania nie stosuje się przepisów Ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.).

I. Zamawiający:

Mazowiecki Szpital Wojewódzki im. św. Jana Pawła II w Siedlcach Sp. z o.o., ul. Księcia Józefa Poniatowskiego 26, 08 – 110 Siedlce, NIP: 821 25 77 607

II. Przedmiot Zamówienia:

1.       Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia z zakresu „Zastosowania przymusu bezpośredniego” dla 140 osób w formie stacjonarnej.

2.       Liczba godzin szkoleniowych: 3 godz. szkoleniowe (1 godzina szkoleniowa = 45 minut).

3.       Szkolenie należy zaplanować w co najmniej 3 terminach.

4.       Uczestnicy szkolenia: lekarze, pielęgniarki i ratownicy medyczni  – 140 osób.

5.       Zakres szkolenia:

1)    uwarunkowania prawne stosowania przymusu bezpośredniego,

2)    stosowanie przymusu bezpośredniego w świetle przepisów kodeksu karnego regulujących obronę konieczną i stan wyższej gotowości,

3)    rodzaje środków przymusu bezpośredniego dopuszczone do stosowania w podmiotach leczniczych,

4)    nadzór nad stosowaniem przymusu bezpośredniego,

5)    prowadzenie dokumentacji medycznej w zakresie stosowania przymusu bezpośredniego,

6)    zatwierdzanie zastosowanego przymusu bezpośredniego,

7)    zasady współpracy z  Policją w zakresie stosowania przymusu bezpośredniego,

8)    analiza przypadków zastosowania przymusu bezpośredniego w świetle orzecznictwa sądów polskich,

9)    techniki bezpiecznego przytrzymania i unieruchomienia pacjenta,

10)     podejmowanie działań obronnych w sytuacji bezpośredniego zagrożenia życia i zdrowia ze strony agresywnego pacjenta, m. in. w sytuacji użycia niebezpiecznych narzędzi (noże, śrubokręty itp.).

III. Warunki udziału w postępowaniu:

1.       O zamówienie może ubiegać się Wykonawca, który:

1)    posiada uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności określonej zapytaniem ofertowym o ile przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

2)    znajduje się w sytuacji ekonomiczno-finansowej zapewniającej prawidłowe wykonanie umowy,

3)    dysponuje potencjałem organizacyjnym i technicznym a także osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia,

4)    jego zakres działalności obejmuje świadczenie usług określonych w przedmiocie zapytania ofertowego,

5)    spełnia wymóg braku powiązań osobowych i kapitałowych z Zamawiającym,

6)    posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w w/w zakresie tj. przeprowadził w okresie ostatnich 2 lat co najmniej 2 szkolenia w w/w zakresie dla co najmniej 100 osób – personelu medycznego wraz z dowodami potwierdzającymi należyte wykonanie tych usług szkoleniowych np. referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot na rzecz, którego usługi zostały wykonane,

7)    dysponuje osobą/osobami, które uczestniczyły w wykonywaniu przedmiotu zamówienia, zdolnymi do jego wykonania tj.:

a)    posiadają wykształcenie wyższe prawnicze,

b)    posiadają co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w realizacji  szkoleń w w/w zakresie  lub przeprowadzili szkolenia w wymiarze co najmniej 6 godzin dydaktycznych z w/w zakresu.

2.       Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu:

1)    w zakresie warunku wskazanego w pkt 1 ppkt 1-4, warunek ten zostanie oceniony za spełniony na podstawie oświadczenia złożonego zgodnie z Załącznikiem nr 2.

2)    w zakresie  warunku wskazanego w pkt 1 ppkt 5, warunek zostanie oceniony za spełniony na podstawie oświadczenia, że nie zachodzą okoliczności  powiązań osobowych ani kapitałowych z Zamawiającym zgodnie z Załącznikiem nr 3,

3)     w zakresie warunku udziału w pkt 1 ppkt 6 warunek ten zostanie oceniony na podstawie wykazu przeprowadzonych kursów złożonego przez Wykonawcę – Załącznik nr 4,

4)    w zakresie warunku udziału w pkt 1 ppkt 7 warunek ten zostanie oceniony na podstawie wykazu personelu, który będzie uczestniczył w wykonaniu zamówienia złożonego przez Wykonawcę – Załącznik nr 5. 

IV. Wymagania Zamawiającego

Wykonawca zobowiązany jest do:

1)    przygotowania i zapewnienia uczestnikom szkolenia materiałów szkoleniowych w wersji elektronicznej, oraz dodatkowego kompletu materiałów szkoleniowych dla Zamawiającego,

2)    sporządzenia list obecności oraz przekazania ich Zamawiającemu wraz z rachunkiem / fakturą w terminie do 14 dni po zakończeniu szkolenia.

V. Termin i miejsce realizacji: od 01 sierpnia do 15 listopada 2025 roku (dokładny termin zostanie ustalony z Zamawiającym po wyborze Wykonawcy), Mazowiecki Szpital Wojewódzki im. św. Jana Pawła II w Siedlcach Sp. z o.o., ul. Poniatowskiego 26.

VI. Warunki płatności: przelew w terminie do 14 dni od daty otrzymania prawidłowego rachunku / faktury wystawionego po zakończeniu szkolenia i podpisaniu bez zastrzeżeń protokołu odbioru wraz z wymaganą dokumentacją tj. listami obecności.

VII.Warunki przygotowania i złożenia oferty:

1.    Ofertę należy sporządzić zgodnie z Formularzem ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do Zaproszenia do złożenia oferty.

2.    Ofertę należy przesłać w formie elektronicznej podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub przesłać skan podpisanych tradycyjnie dokumentów na adres: mdziosa@szpital.siedlce.pl  W przypadku dokumentów podpisanych podpisem tradycyjnym oryginał dokumentów należy przesłać pocztą tradycyjną.

3.    Przez ofertę należy rozumieć całość wymaganej dokumentacji wskazanej w Zaproszeniu do składania ofert.

4.    Dokumenty elektroniczne stanowią dokumenty podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub skan podpisanych dokumentów. 

5.    Oferta powinna być podpisana przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy.

6.    W przypadku udzielenia pełnomocnictwa do podpisania Oferty należy dołączyć stosowne upoważnienie podpisane przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy przesłane w formie skanu.

7.    Każdy dokument składający się na ofertę musi zostać podpisany.

8.    Zamawiający może wezwać jednorazowo w wyznaczonym przez siebie terminie (minimum 2 dni roboczych) do złożenia uzupełnienia lub wyjaśnień dotyczących złożonych dokumentów i oferty.

9.    W skład oferty wchodzą następujące dokumenty:

1)    Formularz ofertowy – Załącznik nr 1,

2)    Oświadczenie o spełnieniu warunków – Załącznik nr 2,

3)    Oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowych – Załącznik nr 3,

4)    Wykaz przeprowadzonych szkoleń – Załącznik nr 4,

5)    Wykaz osób – Załącznik nr 5,

6)    Pełnomocnictwo – w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik,

7)    Program szkolenia,

8)    Wzór zaświadczenia, który otrzymają uczestnicy po zakończonym szkoleniu.

VIII.Termin złożenia ofert:

Ofertę należy złożyć do dnia 18 lipca 2025 roku

IX.Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty i zastosowanie wagi:  cena brutto oferty – 100 %

Oferta z najniższą ceną otrzyma 100 pkt za cenę. Pozostałe oferty Oferentów zostaną przeliczone  stosownie do poniższego wzoru:

 

                       cena oferty najkorzystniejszej

       Op =                                                                              x 100

                      cena  oferty badanej - (rozpatrywanej)

 

Op – ocena punktowa

 

Jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta, której Oferent spełnił warunki udziału w postępowaniu oraz której zostanie przyznana najwyższa liczba punktów na podstawie kryteriów oceny ofert.

Punkty za cenę dla oferty badanej będą zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku  i będą stanowić końcową ocenę oferty badanej.

W sytuacji gdy złożono dwie lub więcej ofert o takiej samej najniższej cenie Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli oferty o takiej samej cenie do złożenia w terminie 2 dni roboczych ofert dodatkowych w zakresie dotyczącym ceny brutto. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą przedstawić ceny wyższej niż w złożonych ofertach. W przypadku niezłożenia żadnej oferty dodatkowej albo złożenia ofert dodatkowych o takiej samej najniższej cenie bądź  odrzucenia wszystkich ofert dodatkowych. Zamawiający zakończy postępowanie ofertowe bez wyboru żadnej z ofert.

X.Informacje na temat zakresu wykluczenia oferentów:

Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę, wobec którego zachodzą przesłanki wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2024 poz. 507).

XI.Warunki odrzucenia oferty:

Oferta podlega odrzuceniu w przypadku, gdy:

1)    jej treść nie odpowiada treści Zaproszenia do złożenia oferty lub

2)    została złożona przez podmiot niespełniający warunków udziału w postępowaniu w sprawie wyboru Wykonawcy określonych w Zaproszeniu do złożenia oferty

3)    została złożona po terminie składania ofert określonych w Zaproszeniu do złożenia oferty.

XII.Informacje dodatkowe:

1.    Oferta musi w pełni odpowiadać Zaproszeniu do złożenia ofert oraz zawierać wszystkie informacje wskazane w Zaproszeniu do złożenia oferty.

2.    Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia odszkodowawcze w stosunku do Zamawiającego z tytułu złożenia, przyjęcia lub odrzucenia oferty. Wszystkie koszty związane z uczestnictwem w postępowaniu ofertowym ponosi podmiot składający ofertę.

3.    Wycofanie, zmiana oferty:

1)        Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożenia oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian przed upływem terminu złożenia oferty. Zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełniania muszą być złożone w miejscu i według takich samych zasad, jak składana oferta, z dodatkowym oznaczeniem o zmianie

2)        Wykonawca ma prawo, przed upływem terminu składania ofert, wycofać się z postępowania poprzez złożenie powiadomienia. Wycofanie oferty należy zrobić w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty.

4.    Zamawiający bez konsekwencji finansowych wobec Wykonawców, może unieważnić i nie rozstrzygać postępowania ofertowego w następujących przypadkach:

1)        cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,

2)        wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było wcześniej przewidzieć,

3)        postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy.

5.    Dodatkowe informacje można uzyskać składając zapytanie na adres e-mail: mdziosa@szpital.siedlce.pl Nie później niż na 2 dni przed terminem złożenia ofert