Zamówienia publiczne
ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY
Postępowanie dotyczy zakupu usługi przeprowadzenia kursu z zakresu „Różnicowania zaburzeń lękowych” i jest prowadzone w trybie „zapytania ofertowego”.
Kurs jest realizowany w związku z uzyskaniem wsparcia finansowego przyznanego na realizację zadań z zakresu kształcenia i podnoszenia kwalifikacji osób wykonujących zawody medyczne zatrudnionych w podmiocie leczniczym, zgodnie z zawartą umową nr W/UMWM-UU/UM/ZD/2184/2025 z Województwem Mazowieckim z siedzibą w Warszawie, ul. Jagiellońska 26,03-719 Warszawa.
Do realizacji niniejszego postepowania nie stosuje się przepisów Ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.).
I. Zamawiający:
Mazowiecki Szpital Wojewódzki im. św. Jana Pawła II w Siedlcach Sp. z o.o., ul. Księcia Józefa Poniatowskiego 26, 08 – 110 Siedlce, NIP: 821 25 77 607
II. Przedmiot Zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu z zakresu „Różnicowania zaburzeń lękowych” dla 1 osoby w formie online.
2. Liczba godzin szkoleniowych: 5 godz. szkoleniowych (1 godzina szkoleniowa = 45 minut).
3. Uczestnik kursu: psycholog – 1 osoba.
4. Zakres kursu:
1) zaburzenia lękowe uogólnione – jak rozpoznać objawy przewlekłego niepokoju i wykluczyć
inne zaburzenia,
2) fobie specyficzne – jak skutecznie diagnozować fobie i zrozumieć ich wpływ na codzienne
funkcjonowanie pacjentów,
3) zaburzenia lękowe z napadami paniki – jak różnicować napady paniki od objawów
somatycznych, takich jak choroby serca,
4) zespół lęku społecznego – jak wyłapywać subtelne oznaki lęku społecznego, które pacjenci
mogą maskować,
5) zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne (OCD) – jak odróżnić klasyczne objawy OCD od innych
zaburzeń lękowych.
III. Warunki udziału w postępowaniu:
1. O zamówienie może ubiegać się Wykonawca, który:
1) posiada uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności określonej zapytaniem ofertowym, o ile przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
2) znajduje się w sytuacji ekonomiczno - finansowej zapewniającej prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy,
3) dysponuje potencjałem organizacyjnym i technicznym, a także osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia,
4) zakres jego działalności obejmuje świadczenie usług określonych w przedmiocie zapytania ofertowego,
5) spełnia wymóg braku powiązań osobowych i kapitałowych z Zamawiającym,
6) posiada doświadczenie w prowadzeniu kursów w/w zakresie, tj. przeprowadził w okresie ostatnich 2 lat co najmniej 2 kursy w w/w zakresie,
7) dysponuje osobą/osobami, która/e będzie/ą uczestniczyły w wykonywaniu przedmiotu zamówienia, zdolnymi do jego wykonania, tj.:
a) posiadają wykształcenie wyższe psychologiczne,
b) posiadają co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w realizacji kursów w w/w zakresie lub przeprowadzili kursy w wymiarze co najmniej 10 godzin dydaktycznych z w/w zakresu.
2. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1) w zakresie warunku wskazanego w pkt 1 ppkt 1-4, warunek ten zostanie oceniony za spełniony na podstawie oświadczenia złożonego zgodnie z Załącznikiem nr 2,
2) w zakresie warunku wskazanego w pkt 1 ppkt 5, warunek zostanie oceniony za spełniony na podstawie oświadczenia, że nie zachodzą okoliczności powiązań osobowych ani kapitałowych z Zamawiającym złożonego zgodnie z Załącznikiem nr 3,
3) w zakresie warunku udziału w pkt 1 ppkt 6, warunek ten zostanie oceniony na podstawie wykazu przeprowadzonych kursów, złożonego przez Wykonawcę – Załącznik nr 4,
4) w zakresie warunku udziału w pkt 1 ppkt 7, warunek ten zostanie oceniony na podstawie wykazu personelu, który będzie uczestniczył w wykonaniu zamówienia złożonego przez Wykonawcę – Załącznik nr 5.
IV. Wymagania Zamawiającego
Wykonawca zobowiązany jest do:
1) przygotowania i zapewnienia uczestnikowi kursu materiałów szkoleniowych w wersji elektronicznej oraz dodatkowego kompletu materiałów szkoleniowych dla Zamawiającego
2) sporządzenia list obecności oraz przekazania ich Zamawiającemu wraz z rachunkiem / fakturą w terminie do 14 dni po zakończeniu kursu.
V. Termin realizacji: sierpień-wrzesień 2025 roku (dokładny termin zostanie ustalony z zamawiającym po wyborze Wykonawcy)
VI. Warunki płatności: przelew w terminie do 14 dni od daty otrzymania prawidłowego rachunku / faktury wystawionego po zakończeniu kursu i podpisaniu bez zastrzeżeń protokołu odbioru wraz z wymaganą dokumentacją, tj., listami obecności.
VII. Warunki przygotowania i złożenia oferty:
1. Ofertę należy sporządzić zgodnie z Formularzem ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do Zaproszenia do złożenia oferty.
2. Ofertę należy przesłać w formie elektronicznej podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub przesłać skan podpisanych tradycyjnie dokumentów na adres: akaliniak@szpital.siedlce.pl W przypadku dokumentów podpisanych podpisem tradycyjnym oryginał dokumentów należy przesłać pocztą tradycyjną.
3. Przez ofertę należy rozumieć całość wymaganej dokumentacji wskazanej w Zaproszeniu do składania ofert.
4. Dokumenty elektroniczne stanowią dokumenty podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub skan podpisanych dokumentów.
5. Oferta powinna być podpisana przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy.
W przypadku udzielenia pełnomocnictwa do podpisania Oferty należy dołączyć stosowne upoważnienie podpisane przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy przesłane w formie skanu.
6. Każdy dokument składający się na ofertę musi zostać podpisany.
7. Zamawiający może wezwać jednorazowo w wyznaczonym przez siebie terminie (minimum 2 dni roboczych) do złożenia uzupełnienia lub wyjaśnień dotyczących złożonych dokumentów i oferty.
8. W skład oferty wchodzą następujące dokumenty:
1) formularz ofertowy – Załącznik nr 1,
2) oświadczenie o spełnieniu warunków – Załącznik nr 2,
3) oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowych – Załącznik nr 3,
4) wykaz przeprowadzonych kursów – Załącznik nr 4
5) wykaz osób – Załącznik nr 5,
6) pełnomocnictwo – w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik,
7) program kursu,
8) harmonogram kursu,
9) wzór certyfikatu/zaświadczenia, który otrzyma uczestnik po zakończonym kursie.
VIII.Termin złożenia ofert:
Ofertę należy przesłać do dnia 18 lipca 2025 roku.
IX.Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty i zastosowanie wagi: cena brutto oferty – 100 %
Oferta z najniższą ceną otrzyma 100 pkt za cenę. Pozostałe oferty Oferentów zostaną przeliczone stosownie do poniższego wzoru:
cena oferty najkorzystniejszej
Op = x 100
cena oferty badanej - (rozpatrywanej)
Op – ocena punktowa
Jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta, której Oferent spełnił warunki udziału w postępowaniu oraz której zostanie przyznana najwyższa liczba punktów na podstawie kryteriów oceny ofert.
Punkty za cenę dla oferty badanej będą zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku i będą stanowić końcową ocenę oferty badanej.
W sytuacji, gdy złożono dwie lub więcej ofert o takiej samej najniższej cenie Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli oferty o takiej samej cenie do złożenia w terminie 2 dni roboczych ofert dodatkowych w zakresie dotyczącym ceny brutto. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą przedstawić ceny wyższej niż w złożonych ofertach. W przypadku niezłożenia żadnej oferty dodatkowej albo złożenia ofert dodatkowych o takiej samej najniższej cenie, bądź odrzucenia wszystkich ofert dodatkowych, Zamawiający zakończy postępowanie ofertowe bez wyboru żadnej z ofert.
X.Informacje na temat zakresu wykluczenia oferentów:
Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę, wobec którego zachodzą przesłanki wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2024 poz. 507).
XI.Warunki odrzucenia oferty:
Oferta podlega odrzuceniu w przypadku, gdy:
1) jej treść nie odpowiada treści Zaproszenia do złożenia oferty lub
2) została złożona przez podmiot niespełniający warunków udziału w postępowaniu w sprawie wyboru Wykonawcy określonych w Zaproszeniu do złożenia oferty
3) została złożona po terminie składania ofert określonych w Zaproszeniu do złożenia oferty.
XII.Informacje dodatkowe:
1. Oferta musi w pełni odpowiadać Zaproszeniu do złożenia ofert oraz zawierać wszystkie informacje wskazane w Zaproszeniu do złożenia oferty.
2. Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia odszkodowawcze w stosunku do Zamawiającego z tytułu złożenia, przyjęcia lub odrzucenia oferty. Wszystkie koszty związane z uczestnictwem w postępowaniu ofertowym ponosi podmiot składający ofertę.
3. Wycofanie, zmiana oferty:
1) Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożenia oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian przed upływem terminu złożenia oferty. Zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełniania muszą być dokonane według takich samych zasad, jak składana oferta, z dodatkowym oznaczeniem o zmianie,
2) Wykonawca ma prawo, przed upływem terminu składania ofert, wycofać się z postępowania poprzez złożenie powiadomienia. Wycofania oferty należy dokonać według zasad obowiązujących przy składaniu oferty.
4. Zamawiający bez konsekwencji finansowych wobec Wykonawców, może unieważnić i nie rozstrzygać postępowania ofertowego w następujących przypadkach:
1) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
2) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
3) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie
niepodlegającej unieważnieniu umowy.
5. Dodatkowe informacje można uzyskać składając zapytanie na adres e-mail: akaliniak@szpital.siedlce.pl nie później niż na 2 dni przed terminem złożenia ofert.